Προσβάλλομαι σαν πολίτης

Standard

Προσβάλλομαι σαν Ελληνας πολίτης από τις εξελίξεις στο ζήτημα του βιβλίου Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού. Μια εξειδικευμένη επιστημονική ομάδα, κατόπιν διαγωνισμού, αναλαμβάνει τη συγγραφή ενός εγχειριδίου ιστορίας.

Προωθώντας μια καινούργια εκπαιδευτική δυναμική. Τη διδασκαλία δηλαδή, όχι σαν αφήγηση και αποστήθιση αλλά σαν κέντρισμα ενδιαφέροντος και κίνητρο για παραπέρα ψάξιμο και έρευνα. Ατομα που σπάνια, συνήθως, ανοίγουν βιβλίο στην καθημερινή τους ζωή ξεσηκώνονται. Για το περιεχόμενο ενός συγγραφικού έργου που ελάχιστοι απ’ αυτούς έχουν διαβάσει και που κανένας προφανέστατα δεν έχει καταλάβει τον προσανατολισμό και τους εκπαιδευτικούς του στόχους. Σε μια σοβαρή κοινωνία των πολιτών όλα αυτά θα είχαν παραμείνει στον χώρο του γραφικού και του αδιάφορου. Στην απόλυτα όμως μπερδεμένη σήμερα κοινωνία μας το γραφικό γίνεται συνήθως κυρίαρχο. Αντί για τους ειδικούς, εκπαιδευτικούς και ιστορικούς, για την τύχη του βιβλίου έπαιξαν ρόλο οι άσχετοι.
Διότι τέτοιοι πραγματικά είναι οι πολιτικάντηδες λαϊκιστές του ακραίου εθνικισμού, ορισμένοι «αγανακτισμένοι» εκκλησιαστικοί παράγοντες και γνωστοί παραληρηματικοί εθνικόφρονες πρώην αριστεροί και, κατά δήλωσή τους, διανοούμενοι. Ακόμη και η Ακαδημία Αθηνών. Που δεν αποτελεί τον τριτεγγυητή της επιστημονικής και ακαδημαϊκής αλήθειας. Διότι τέτοια δεν υπάρχει. Αυτό που υφίσταται είναι η μελέτη, η έρευνα και ο πειραματισμός. Η αφ’ υψηλού αυθεντία γίνεται αποδεκτή μοναχά από υπανάπτυκτους και ημιμαθείς. Είναι σαν να επιδιώκουμε να δώσουμε λύση σε βασανιστικά φιλοσοφικά ερωτήματα για τον Μαρξισμό λ.χ. απευθυνόμενοι στην αυθεντία(!!) κάποιου Κέντρου Μαρξιστικών Μελετών…
Με προσέβαλε όμως βαθιά η συμπεριφορά της κυβέρνησης. Η υπερήφανη στάση της κ. Γιαννάκου τιμωρήθηκε από ένα απληροφόρητο και παρασυρμένο εκλογικό σώμα. Θα ήθελα να ελπίζω πως το μέλλον θα τη δικαιώσει και οι Αθηναίοι θα καταλάβουν το λάθος τους. Γιατί με την καταδικαστική απέναντί της ψήφο τους εγκλώβισαν την κυβέρνηση στη μέγκενη και τη λογική της Ακροδεξιάς. Βγάζοντας στην επιφάνεια το χειρότερο χαρακτηριστικό του κρατισμού. Τον έλεγχο δηλαδή, της σκέψης και της έκφρασης. Οι γραφειοκράτες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και ο αυτάρεσκος, δυστυχώς, υπουργός καταπάτησαν κάθε έννοια σεβασμού της ατομικής αξιοπρέπειας και της πνευματικής αυτονομίας του κάθε πολίτη. Αρνούμαι να δεχθώ σαν εκπαιδευτικά θέσφατα (και την εκδοχή της Ιστορίας βέβαια), που επιβάλλονται πλέον σε όλα τα Ελληνόπουλα, τα αποφθέγματα του νομάρχη Ψωμιάδη και του Μητροπολίτη Ανθίμου.

Vulpia.

One response »

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s